Arçelik
Arçelik
19.01.2024

Termosifon Hata Kodları: Nedir, Nasıl Çözülür?

Termosifon, şebekedeki suyu haznesine alarak ısıtır ve yaşam alanlarında sıcak su kullanımına çözüm sunar. Bu nedenle termosifonda oluşan herhangi bir arıza, sıcak su kullanımını doğrudan etkiler.

Ancak bazı arızalar, yapacağınız birkaç işlem ile kolaylıkla çözülebilir. “Peki, nasıl?” diye düşünüyorsanız bunun için termosifon arızalarında ortaya çıkan hata kodlarını ve kodların anlamlarını bilmeniz gerekli. O halde Arçelik termosifonlarda ortaya çıkan hata kodlarını ve çözümlerini öğrenmeye başlayalım.

F1: Susuz Çalışma Arızası

Termosifon kullanımı sırasında karşılaşabileceğiniz F1 hata kodu, susuz çalışma arızası anlamına gelir. Termosifonda bulunan kazanın içindeki suyun hızlı ısınmasından kaynaklı olarak bu hata ortaya çıkabilir.

Termosifonunuzda F1 hata kodu ile karşılaştıysanız ilk olarak su vanalarının açık olup olmadığını kontrol etmelisiniz. Eğer su vanaları açıksa ve hata devam ediyorsa yetkili servis ile iletişime geçmeniz gerekir.

F2: Sıcaklık Sensör Arızası

Termosifondaki kazan içinde bulunan suyun sıcaklık değeri, sıcaklık sensörü ile okunur. Eğer sıcaklık sensöründe bir arıza meydana gelirse suyun sıcaklık değeri okunamaz. Böyle bir durumda sıcaklık sensör arızası anlamına gelen F2 hata kodu ile karşılaşabilirsiniz.

Sıcaklık sensör arızası ortaya çıktığında termosifonu yeniden başlatarak bu sorunu çözebilirsiniz. Ancak yeniden başlatma işleminden sonra hata devam ediyorsa yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

F3: Aşırı Isınma Arızası

Termosifon, şebekeden aldığı suyu kazanı içerisinde ısıtır. Ancak bu ısıtma işlemi, belirli bir limitin üzerine çıkmamalıdır. Eğer suyun sıcaklığı, limit üzerine çıkarsa termosifonda F3 hatası yani aşırı ısınma arızası meydana gelir.

Termosifonu kapatıp tekrar açarak aşırı ısınma hatasını çözmeniz mümkün. Ancak termosifon yeniden çalıştığında hata devam ediyorsa yetkili servis ile iletişime geçerek aşırı ısınma sorununu çözebilirsiniz.

F4: Sıcaklık Sensörü ya da Bağlantı Hatası

F4 hata kodu da tıpkı F2 hata kodu gibi kazan içindeki suyun sıcaklığı okunmadığında ortaya çıkar. F4 hata kodunun anlamı ise sıcaklık sensörü veya bağlantı hatasıdır.

Termosifonda bu hata ortaya çıktığında cihazı yeniden başlatarak sorunu çözebilirsiniz. Ancak yeniden başlatma işleminden sonra da sorun devam ediyorsa yetkili servis ile iletişime geçmelisiniz.

Turbo: Elektronik Kart Hatası

Termosifonun üzerinde “Turbo” uyarısı yanıp sönüyorsa cihazın elektronik kartında hata bulunuyor demektir. Elektronik karttaki bu hata, ısıtıcı arızasına sebep olacağı için termosifonun performansını olumsuz etkiler. Böyle bir sorunla karşılaşmanız halinde doğrudan yetkili servisle iletişime geçmelisiniz.

Termosifonda çıkan hatalar, yeniden başlattıktan sonra çözülmüyor ya da devam ediyorsa Arçelik yetkili servis ile iletişime geçerek termosifon arızasının çözülmesini sağlayabilirsiniz.

Termosifonunuzdaki arızanın giderilmesi için yetkili servisle iletişime geçmeniz gerekirse 0850 210 0 888 numaralı çağrı merkezini arayabilir ya da “Servis Randevu” sayfası üzerinden randevu oluşturarak teknik destek hizmeti talep edebilirsiniz.